Potrivit unui studiu, în 2014, românii din mediul urban alocă pentru Sărbătorile de iarnă un buget la fel de mare ca cel de anul trecut.

Astfel, 35,4% dintre orășenii intervievați intenționează să cheltuiască pentru masa de Crăciun și Revelion sub 1.000 lei, în timp ce 26,4% dintre aceștia urcă ușor către bugetul mediu de 1.500 lei, conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center. Un buget de peste 3.000 de lei este luat în calcul doar de 14,9% dintre locuitorii din mediul urban, în timp ce 21% vor să cheltuiască, cu acest prilej, sume cuprinse între 1.500 și 3.000 de lei.

Pentru cheltuielile alimentare (carne, cozonac, băuturi răcoritoare, fructe), suma medie destinată acestora este de 602,21 lei (comparativ cu 600,76 lei în 2013). În cazul celor nealimentare specifice Sărbătorilor de Iarnă (ornamente, cosmetice, îmbrăcăminte, încălțăminte), suma medie alocată a scăzut ușor de la 498,63 lei la 467,64 lei.

Există totuși orășeni (puțin peste 20%) care ar dori să cumpere de Crăciun sau Revelion anumite produse alimentare, dar nu și le permit din cauza limitărilor financiare. Dintre acestea, studiul MEDNET Marketing Research Center menționează carnea, în special cea de curcan sau vită, peștele, dar și alimente mai scumpe cum ar fi brânzeturile ‘fine'(franțuzești) sau ‘șampania mai scumpă’.

În ceea ce privește categoria ‘călătorii/excursii organizate în perioada Sărbătorilor de Iarnă’, se înregistrează o creștere a numărului orășenilor care vor pleca în concediu, dar o scădere a sumei medii alocate, de la 1.524,47 lei în 2013, la 1.149,31 lei în 2014.

O altă categorie de cheltuieli prilejuită de Sărbătorile de iarnă este cea a ‘ieșirilor în oraș/la restaurant’. Pentru aceasta, persoanele intervievate intenționează să aloce, în medie, aproximativ aceeași sumă ca și anul trecut (372,87 lei).

În acest an, aproape 90% dintre respondenți intenționează să ofere cadouri celor dragi cu ocazia Crăciunului și a Revelionului. În acest context, în topul cadourilor regăsim articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte, jucăriile și cosmeticele/parfumurile. Suma medie pe care locuitorii din mediul urban intenționează să o cheltuiască în acest an pentru astfel de cadouri va fi de 470,34 lei, față de 465,25 lei, în 2013.

De asemenea, ca și în 2013, mai mult de 50% dintre respondenți afirmă că nu vor cumpăra nici în acest an brad natural de Crăciun, preferând să folosească unul artificial. 7,4% dintre persoanele intervievate spun că nu intenționează să împodobească Bradul de Crăciun în 2014.

În ceea ce privește Revelionul 2015, majoritatea orășenilor aleg să petreacă în țară (91%), în timp ce numai 3,5% dintre aceștia sunt dispuși să plece în străinătate. Dintre cei care vor sta de Revelion în țară, 68,8% vor petrece alături de familie, prieteni în propriile locuințe sau ale prietenilor, 13,3% vor merge la un restaurant/club, în timp ce 13,2% vor petrece într-o stațiune montană/balneară din România.

Sursa: agerpres.ro

Foto: casadex.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus