DNA a închis dosarul fără să-l mai trimită în instanţă

Dosarul penal a fost înregistrat la data de 12.05.2015 şi s-au efectuat cercetări (acte de urmărire penală) cu privire la comiterea infracţiunii de abuz în serviciu, în sensul că preşedintele Mircea Moloţ şi alţi trei funcţionari publici ar fi acordat nelegal sume de bani mai multor primării, fără ca acestea să fie în situaţie de extremă dificultate. Dosarul a fost clasat printr-o decizie a procurorului DNA Ioan Daniel Dumitru la data de 3 septembrie 2019.

Potrivit actelor procurorilor, faptele s-ar fi petrecut în cursul anului 2013, la o întâlnire cu deputatul Carmen Hărău (n. red.: aceasta era la vremea respectivă deputat PNL) în biroul preşedintelui, imediat după rectificarea bugetului în urma căreia Hunedoara a primit 9,5 milioane lei. „Carmen Hărău i-a solicitat lui Mircea Moloj să direcţioneze 500.000 de lei către Primăria Municipiului Hunedoara, menţionând că primăria are datorii către firmele administrate de soţul dânsei, arătând în acelaşi timp că această sumă de bani, în urma rectificării, fiind obţinută ca urmare a eforturilor sale în cadrul comisiei de Buget Finanţe. Întrucât alocarea bugetară avea ca destinaţie anumite programe de dezvoltare locală, iar Municipiul  Hunedoara nu avea în desfăşurare un asemenea program nu s-a putut aloca această sumă. În urma demersurilor efectuate de către Carmen Hărău, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Moloţ, a iniţiat o hotărâre de Consiliu Judeţean prin care se aloca suma de 500.000 Ici Primăriei Municipiului Hunedoara din fondul de rezervă aflat la dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean, cu ocazia rectificării bugetare efectuată în luna octombrie 2014. Banii au fost daţi prin  acordarea sprijinului financiar din fondul de rezervă la dispoziţia Consiliului Judeţean Hunedoara”, relatează anchetatorii.

Consiliul Judeţean Hunedoara a aprobat Hotărârea nr. 201/21.10.2014 prin care a fost alocată suma de 1.237.000 lei din fondul de rezervă la dispoziţia Consiliului Judeţean unităţilor administrativ teritoriale, astfel: Primăria Hunedoara – 500.000 lei, Primăria Balşa – 50.000 lei, Primăria Bătrâna – 50.000 lei, Primăria Blăjeni – 50.000 lei, Primăria Bucureşci – 50.000 lei, Primăria Bunila – 18.000 lei, Primăria General Berthelot – 50.000 lei, Primnăria Ilia – 100.000 lei, Primăria Pui – 80.000 leri, Primăria Romos – 30.000 lei, Primăria Rîu de Mori – 80.000 lei, Primăria Sarmizegetusa – 50.000 lei, Primăria Şoimus – 100.000 lei, Primăria Toplița – 50.000 lei, Primăria Turdaş – 9.000 lei.

„În urma unui control efectuat de către Curtea de Conturi a României – Camera de Conturi Hunedoara s-a stabilit, prin procesul verbal nr. 831/30.06.2015 faptul că Unitatea Adutinistrativ-Teritorială Hunedoara a atribuit nelegal sprijin financiar unităţilor administrativ teritoriale menţionate mai sus, deoarece acestea nu îndeplineau criteriile prevăzute imperativ de actul normativ care reglementează modul de folosire a sumelor de bani din fondul de rezervă la dispoziţia Consiliului Judeţean, respectiv nu se aflau în situaţii de extremă dificultate sau nu au făcut obiectul unor calamităţi naturale”, scriu procurorii DNA.

Cu ocazia controlului, auditorii publici externi din cadrul Camerei de Conturi Hunedoara, au purtat corespondenţă cu Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Hunedoara în urma căreia a rezultat că majoritatea unităţilor administrativ teritoriale care au solicitat sprijin financiar Consiliului Judeţean Hunedoara nu aveau, la momentul întocmirii cererilor, declarate arierate (plăţi restante mai vechi de 90 de zile), iar sumele de bani primite au fost cheltuite pentru achitarea unor facturi emise ulterior momentului în care au fost încasaţi banii de la Consiliul Judeţean, situaţie care de asemenea relevă lipsa situaţiei de extremă dificultate. De asemenea în cursul cercetărilor desfăşurate până în prezent s-a stabilit că funcţionarii Consiliului Judeţean Hunedoara nu au verificat îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege atunci când au analizat cererile unităţilor administrativ teritoriale din judeţul Hunedoara, nu au solicitat vreun document justificativ care să dovedească situaţia de extremă dificultate sau situaţia de calamitate care au stat la baza formulării cererilor şi care puteau justifica atribuirea legală a sprijinului financiar din fondul de rezervă aflat la dispoziţia preşedintelui Consiliului Judeţean.

Pe parcursul anchetei au fost audiaţi în calitate de martori reprezentanţii UAT Hunedoara, Balşa, Båtrana. Blăjeni, Bucureșci, Bunila, Generat Berthelot, Ilia, Pui, Romos, Rîu de Mori, Sarmizegetusa, Șoimuș. Toplița, Turdaș. Toţi “au declarat în principiu că administraţiile locale au avut nevoie de resurse financiar şi au solicitat astfel de sprijin în mod constant de la consiliul judeţean”, dar o singură declaraţie este dată mai pe larg, aceea a lui Balint Tiberiu, audiat în calitate de martor, care a spus că din punctul său de vedere: „cu modalitate de alocare, în ceea ce priveşte latura legală, consider că da, sumele s-au alocat în baza unor solicitări făcute de unităţile administrative în limita disponibilului din fondul de rezervă al Consiliului Judeţean şi cu aprobarea plenului Consiliului judeţean. În ceea ce priveşte cheltuirea acestei sume de către Municipiul Hunedoara nu pot acum să mă pronunţ dacă a fost legală sau nu”, îl citează anchetatorii pe Tiberiu Balint.

Sursa: zhd.ro

 

2 răspunsuri

  1. Ghici cine e primul mason al judetului ? 🙂 🙂

Lasă un răspuns către Maverick Anulează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus