Asociaţia Pro Infrastructură îi acuză pe şefii de la Drumuri de laşitate pentru că au scos separat la licitaţie construcţia bretelei de ieşire de pe autostrada Lugoj – Deva de la Nodul Holdea şi nu au acordat aceste lucrări constructorului lotului 3, spaniolii de la Comsa. În replică, oficialii de la Drumuri spun că încredinţarea lucrărilor suplimentare constructorului spaniol ar fi fost ilegală, iar scoaterea la licitaţie era singura opţiune legală.

„La 2 ani de la aprobarea proiectului tehnic pentru descărcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva la Holdea, după nenumărate poziții publice ale comunității noastre în care ceream includerea lucrărilor suplimentare în contractul aflat în desfășurare, CNAIR a ales cea mai lașă și mai dezavantajoasă opțiune posibilă: o nouă licitație. Poziția constantă a oficialilor CNAIR a fost că licitațiile publice sunt proceduri de lungă durată din cauza contestațiilor. În cazul de față, ei au avut posibilitatea legală de a evita o astfel de procedură greoaie, însă au primat iresponsabilitatea și fuga de orice fel de răspundere. Mai mult, este revoltătoare indecizia celor din CNAIR care au așteptat să facă acest pas de la finalul anului 2016 și până acum, amânând practic cu mai bine de un an deschiderea circulației pe acest tronson de autostradă de 21 de km! În loc să avem situația soluționată și lucrări în teren (sau chiar o nouă autostradă deja inaugurată), acum trebuie să așteptăm finalizarea licitației, neavând nicio garanție că aceasta se va încheia rapid, fără contestații și complicații, prin adjudecarea ei de către constructorul actual, Comsa, așa cum probabil este planul autorităților”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Potrivit reprezentanților CNAIR, semarea unui act adiţional cu constructorul lotului 3, aşa cum propune API, ar fi fost ilegală şi nu ar fi fost aprobată de către oficialii de la Bruxelles, Autostrada Lugoj – Deva fiind construită cu fonduri europene.

Legislaţia nu ne permite semnarea unui act adiţional, care se încheie doar în situaţii neprevăzute. În acest caz, ar fi fost o forţare a legii”, a explicat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, citat de economica.net.

El a adaugăt că prin realizarea lucrărilor scoase la licitaţie, va putea fi deschis circuaţiei lotul 3 a Autostrăzii Lugoj – Deva, finalizat în prezent în proporţie de 85%. Acest lot  de 21 de kilometri a fost inclus în cei 100 de kilometri de autostradă ce ar putea fi gata în anul Centenarului, conform estimărilor şefului de la Drumuri, Narcis Neaga.

2 răspunsuri

  1. ioanbenea@gmail.com' Benea Ioan Constantin spune:

    Cum să licitezi acum ceva ce ai promis să termini în 2018? Când vor licita zona tunelurilor? Când vor asigura funcţionarea grupurilor sanitare realizate ca în 1900. Cine răspunde de toate acestea şi de multe altele.

  2. Pingback: Scandal pe șantierul autostrăzii Deva-Lugoj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus