În cadrul ședinței Colegiului Prefectural care s-a desfășurat miercuri a fost prezentată situația privind verificarea legalității actelor administrative și a modului de aplicare a actelor normative. 

Astfel, pe parcursul anului 2018 au fost verificate nu mai puțin de 32.425 de acte administrative. Dintre acestea, aproximativ 25 de mii sunt dispoziții emise de președintele Consiliului Județean Hunedoara și de către primarii municipiilor, orașelor și comunelor din județ. 7.000 de acte sunt hotărâri adoptate de consiliul județean și consiliile locale.

Între principalele deficiențe constatate se numără: concesionarea unor terenuri proprietate privată fără a se preciza care este modalitatea de concesionare; încălcarea prevederilor legale privind salarizarea personalului plătit din fondurile publice; aplicarea necorespunzătoare a legii privind amenajarea teritoriului (au fost prelungite PUG-urile fără avizul arhitectului șef al județului); nerespectarea termenelor speciale privind transparența în ceea ce privește aprobarea și/sau rectificarea bugetelor; încălcarea prevederilor legale privind regimul juridic al contravențiilor (nu se respectă termenul de punere în aplicare a actelor administrative prin care s-au stabilit sancțiunile contravenționale); încălcarea normelor de tehnică legislativă.

Cu toate acestea, în 2018, numărul de proceduri prealabile efectuate a scăzut considerabil față de 2017: de la 510 la 83. Dintre acestea, s-au efectuat 20 de proceduri/atenționări pentru dispoziții emise de primari și 63 de proceduri/atenționări pentru hotărâri adoptate de consiliile locale.

Un număr de 65 de acte au fost revocate, completate și modificate.

14 unități administrativ teritoriale au fost atenționate cu privire la comunicarea cu întârziere a actelor administrative.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus