• Vânzările online de ali­men­te şi bunuri de în­gri­ji­re personală şi a lo­cu­in­ţei ar putea ajunge la 1 mld. euro în 2025
  • Ar reprezeta astfel 4% din totalul pieţei de profil, arată cal­culele ZF pe baza estimărilor plat­for­mei de comerţ Bringo

Până în acest an online-ul contribuia cu mult sub 0,5% la totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, însă în pandemie ponderea a urcat rapid la 1% şi trendul se menţine ascendent.

Vânzările online de ali­men­te şi bunuri de în­gri­ji­re personală şi a lo­cu­in­ţei ar putea ajunge la 1 mld. euro în 2025, adică la 4% din totalul pieţei de profil, arată cal­culele ZF pe baza estimărilor plat­for­mei de comerţ Bringo deţinute de gru­pul francez Carrefour.

„Noi estimăm că segmentul de co­merţ alimentar online va creşte în anii care urmează într-un ritm acce­lerat, fi­ind foarte posibil să depăşească, pâ­nă în 2025, 4% din totalul comerţului ali­men­tar“, spune Ioana Ilie-Dobre, di­rec­tor general al platformei de livrări Bringo.

În Europa, cea mai mare pon­dere a vânzărilor online de alimente şi bunuri de larg consum este în Marea Britanie, unde în 2019 cota de piaţă era de circa 5%. Tot anul trecut, în România ea se situa mult sub 0,5%, dar în pandemie a crescut accelerat.

„În prezent cumpărăturile online sunt în continuare un segment mic al în­tregului comerţ alimentar, însă acesta a crescut accelerat în pandemie, ajun­gând undeva la 1%, conform unui stu­diu intern“, adaugă executivul de la Bringo. Afirmaţiile sale sunt primele care oferă cifre concrete privind această piaţă care a început să se dezvolte acum mai bine de cinci ani.

sursa: mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus