Administratorul unui bloc sau condominiu are mai multe obligații față de locatari și proprietarii apartamentelor.

 În primul rând, un administrator lucrează pentru o asociație după ce a fost angajat de aceasta ori ca persoană fizică autorizată (PFA). Conform unor reglementări mai recente, condominiile pot fi administrate și de firme specializate în astfel de activități.

Administratorul trebuie să se ocupe de încasarea întreținerii. De la calcularea acesteia pentru fiecare apartament, la afișarea listelor cât și încasarea propiru-zisă a sumelor. Acesta mai trebuie să afișeze listele cu cheltuielile cât și cele cu veniturile obținute în cazul închirierii anunmitor spații comune.

Administratorul mai trebuie să se ocupe de gestionarea bunurilor și fondurile asociației, precum cele din fondul de rulment, de încheierea de servicii cu furnizorii, de la curățenie la mecanici, instalatori sau firme de întreținere a lifturilor etc.

 

Un lucru care adesea este ignorat, administratorul trebuie să se asigure că sunt respectate normele împotriva incendiilor. Nu de puține ori, ușile de acces din spatele blocurilor sunt încuiate în mod abuziv, un lucru grav, mai ales în cazul unui eveniment nedorit precum incendiul.

Așadar, administratorul are obligația de a se asigura că toate căile de acces sunt libere și nu sunt folosite ca locuri de depozitare.

Conform noilor prevederi, toate asociațiile trebuie să aibă un cont unic, prin c are se efectuează toate încasările și plățile către furmizorii de servicii, reparații etc.

Toți banii încasați de administrator în numerar, trebuie virați în contul unic în maximum 24 de ore.

Restanțierii trebuie notificați în scris tot de către administrator.

Administratorul este obligat să prezinte contractul de administrare oricăruia dintre membrii asociației de proprietari, contract pe care trebuie să îl respecte întocmai.

O altă modificare recentă a legislației în domeniu, obligă ca toți administratorii să dețină un certificat de calificare profesională pentru a putea exercita această funcție. Însă, termenul până la care trebuiau să obțină acest certificat a fost prorogat până la 1 ianuarie 2021.

sursa: dcbusiness

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus