Senatorii urmează să dezbată și să voteze o inițiativă legislativă care prevede zile libere suplimentare pentru o anumită categorie de angajați, în situații speciale.

Este vorba despre acordarea de zile libere plătite suplimentare pentru pentru angajații cu copii.

Acești angajați vor putea beneficia, conform noii propuneri, de zile suplimentare libere pentru momentele în care școlile se închid temporar din varii motive (condiții meteo nefavorabile, alegeri, etc).

”Se acordă zile libere unuia dintre părinți pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ unde aceștia sunt arondați, ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile sau a altor situații extreme decretate de către autoritățile competente cu atribuții în domeniu”, se spune în inițiativa legislativă.

Acordarea zilelor libere se face ”pe baza unei declarații pe propria răspundere, semnată de către ambii părinți, respectiv tutorele la familiile monoparentale. Declarația va fi depusă la angajator, indemnizația pentru fiecare zi fiind plătită din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri și cheltuieli, în sumă egală cu salariul corespunzător unei zile lucrătoare.”

sursa: dcbusiness

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus