Compania Naţională de Autostrăzi (CNADNR) intenţionează să contracteze servicii estimate între 4 şi 6 milioane de lei (fără TVA) pentru realizarea documentaţiei tehnice pentru exproprieri necesare construcţiei autostrăzii Sebeş - Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi o valoare totală a lucrărilor de execuţie de peste jumătate de miliard de euro.

CNADNR a lansat, vineri, pe portalul de achiziţii publice, anunţul de participare la lictitatia ce vizează servicii pentru întocmirea documentaţiei tehnice în vederea dobândirii prin expropriere/ transfer a imobilelor necesare executării lucrărilor de construcţie ale autostrăzii Sebeş Turda, în localităţile Sebeş, Albă Iulia, Ciugud, Sintimbru, Galda de Jos, Teiuş, Aiud, Radesti, Miraslau şi Unirea (judeţul Albă), respectiv Moldoveneşti, Mihai Viteazu şi Călăraşi (judeţul Cluj).

CNADNR a identificat 4.720 de imobile, suprafaţă totală afectată fiind de 9 milioane de metri pătraţi, potrivit Albă24.ro

Valoarea estimată a acordului, la care se vor raporta ofertanţii în elaborarea propunerii financiare este de 3,93 milioane lei, fără TVA. CNADNR poate opta ulterior pentru achiziţionarea unor servicii similare de 1,96 milioane lei, astfel încât valoarea totală a proiectului poate ajunge până la 5,9 milioane lei, fără TVA.

Contractul, finanţat cu fonduri bugetare, va avea o durata de 18 luni de la dată atribuirii. Furnizorul serviciilor va fi contractat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar termenul limita de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru 22 ianuarie.

Autostrada Sebeş – Turda, împărţită în patru loturi: Contractele pentru două din ele au fost semnate cu mare întârziere

CNADNR a selectat în aprilie constructorii loturilor 3 şi 4, în timp ce contractele pentru loturile 1 şi 2 au fost semnate abia în noiembrie. Iniţial, pentru toate cele patru loturi câştigătorii licitaţiilor au fost desemnaţi în decembrie 2013, însă multiple contestaţii şi probleme în justiţie au dus la o tergiversare considerabilă, în special pentru loturile 1 şi 2.

Licitaţia pentru lucrările la lotul 1, de 17 kilometri, a fost câştigată de asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) şi SpA & Pomponio Construcţii, care va încasa 541,7 milioane lei fără TVA, iar lucrările pentru lotul 2, de 24,2 kilometri, au fost adjudecate de asocierea Aktor (Grecia) – Euroconstruct Trading 98 pentru 549,3 milioane lei fără TVA.

Acordul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societă Italiană per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA, iar al patrulea tronson, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.

Potrivit şefului CNADNR, Narcis Neagă, în martie – aprilie vor începe lucrările pe loturile 1 şi 2. Potrivit lui Neagă, pe celelalte loturi ale autostrăzii a fost amânată faza de execuţie la cererea fermierilor care au solicitat să fie lăsaţi să îşi strângă recolta.

Termenul de realizare pentru cele patru loturi este de 18 luni execuţie şi 4 luni proiectare.

Autostrada Sebeş – Turda, declarată admisibilă spre finanţare europeană în două faze – una din exerciţiul financiar 2007-2013 şi a două din exerciţiul 2014-2020

În 7 noiembrie, Comisia Europeană a declarat admisibilă spre finanţare nerambursabilă cu fonduri europene autostrada Sebeş – Turda (70km), proiectul urmând să aibă două faze de buget, una aferentă exerciţiului financiar 2007-2013 (prelungit până în 2015) şi exercitul financiar 2014 – 2020.

Tergiversările şi întârzierile cu care au fost semnate contractele pentru cele patru loturi ale autostrăzii au făcut practic că autostrada să nu mai poată fi terminată intergal până la finele lui 2015, termenul final pentru proiectele pe exerciţiul 2007-2013. Astfel, parte din fondurile europene aferente nu mai pot fi folosite şi pot fi considerate, aşadar, pierdute.

Întârzierile acumulate au făcut imposibilă terminarea autostrăzii până la momentul limita decembrie 2015, dată până la care pot fi finanţate proiecte pe bugetul 2007-2013. De aici a venit şi nevoia de a împărţi bugetul proiectului şi pe perioada de finanţare 2014-2020. Aşadar, o bună parte din fondurile pe exerciţiul 2007-2013 care nu mai pot fi folosite pe acest proiect pot fi considerate nefolosite şi vor fi dezangajate la finalul perioadei.

Bugetul total al proiectului este de 621.519.594,92 euro, din care bugetul primei faze a proiectului, transmisă către Comisia Europeană, este de 221.151.841,70 euro. Din această valoare, contribuţia din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Sectorial “Transport” 2007-2013 (POST) este de 152.998.942,98 euro.

Faza a două a proiectului, în valoare totală de aproximativ 400 milioane euro va fi finanţată în cadrul perioadei de programare 2014-2020, mai anunţă ministerul.

hotnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus