În sezonul rece, peste 40 000 de români sunt afectaţi de sindromul de oboseală cronică (SOC), afecţiune caracterizată prin oboseală intensă ce persistă mai mult de şase luni, dificultăţi de concentrare, tulburări de memorie, insomnie, migrene, depresie sau alergii.

„Acestă suferinţă este favorizată de alimentaţia deficitară în nutrienţi, de stres, infecţii virale şi fond imunitar slăbit. De aceea, în această perioadă, este necesară o dietă echilibrată, susţinută de un aport complex de nutrienţi, pentru refacerea metabolismului energetic şi a sistemului imunitar”, potrivit dr. Ionuţ Băcanu.

Potrivit acestuia, femeile sunt de patru ori mai predispuse la sindromul de oboseală cronică în comparație cu bărbații.

„Vorbim despre o afecţiune caracterizată prin oboseală intensă, ce persistă mai mult de şase luni, dificultăţi de concentrare, tulburări de memorie, insomnie, migrene, depresie sau alergii. Manifestările sunt similare asteniei , afecţiune prezentă în această perioadă sub forma asteniei de toamnă. În contextul stilului modern de viaţă, în care tot mai mulţi oameni au o alimentaţie dezechilibrată, săracă în nutrienţi, petrec multe ore la birou şi nu practică sport, tragem un semnal de alarmă pentru reducerea riscul instalării sindromului de oboseală cronică”, potrivit medicilor.

Cercetările din ultimii 20 de ani arată că deficienţa de nutrienţi din organism este una dintre cauzele afecţiunii. Alte cauze sunt stresul, sistemul imunitar slăbit şi infecţiile.

Statisticile internaţionale arată că prevalenţa globală a afecţiunii este estimată la 2,6 la sută, în timp ce în Europa sunt peste 1,2 milioane de pacienţi diagnosticaţi cu SOC.

Tot conform statisticilor, 50 la sută dintre cei afectaţi de SOC nu îşi pot continua activitatea profesională, în timp ce 40 la sută reuşesc să continue să lucreze, însă doar cu jumătate de normă.

În perioada rece, când organismul este mai vulnerabil, specialiştii recomandă populaţiei o dietă echilibrată, susţinută de un aport de suplimente nutritive cu formule complexe, care să acopere toţi micronutrienţii esenţiali pentru menţinerea nivelului de energie şi imunitate. Pe lângă corectarea alimentaţiei, sunt necesare adoptarea unui program cu exerciţii de relaxare, masaj şi exerciţii fizice de cel puţin două ori pe săptămână, pentru îmbunătăţirea calităţii somnului.

Sursa: Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus