La Compania Naţională de Autostradă şi Drumuri Naţionale (CNADNR) există serioase nereguli în două contracte pentru Autostrada Orăştie-Sibiu.

Autostrada Orăștie-Sibiu este co-finanțată de Comisia Europeană prin Fondul de Coeziune și Guvernul României prin Programul Operațional Sectorial -Transport 2007-2013. În 07 iunie 2011, CNADNR încheie contractele pentru lotul 1, de 24 km, cu STRABAG SRL, și pentru lotul 2, de 19 km, cu Asocierea Straco Grup SRL (ai cărei patroni sunt în prezent arestați pentru o evaziune uriașă) – Studio Corona SRL Civil Engineering.

La terminarea lucrărilor pentru primul lot al autostrăzii (între km 0+000 și 24+110), o Comisie de Recepție a CNADNR formată din 15 persoane, angajați CNADNR și ai CJ Hunedoara și Alba, precum și alte 16 persoane invitate de la antrepenor, primari și Poliția Rutieră, a semnat în 17 decembrie 2013 procesul verbal de recepție nr. 245 în care s-au consemnat lucrări neexecutate cu termenul de finalizare de 90 de zile, prevăzut în HG 273/1994.

Conform unor surse citate de curentul.info, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a dispus suspendarea contractelor încheiate cu diriginții de șantier independenți care fuseseră încheiate în urma unor licitații publice și înlocuirea acestora cu subalternii săi care, din dispoziția șefilor, încalcă prevederile legale. Se pare că aceștia sunt însă foarte speriați pentru că Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a intrat pe fir, chiar dacă noile atribuții de diriginți de șantier le-au rotunjit frumușel veniturile personale.

Plata diriginților de șantier independenți era făcută din fonduri europene, iar cea a angajaților CNADNR-diriginți se face din bani publici românești. Așadar fraudarea banilor europeni a trecut la nivelul următor. De la formularea DNA: „a semnat proces verbal de recepție pentru lucrări executate care în realitate nu fuseseră executate”, s-a ajuns la semnarea procesului verbal „la sânge”, dar nu se mai execută/remediază niciodată ceea ce se trece ca neexecutat în procesul verbal, prin diverse manevre în afara legii.

stiripesurse.ro

4 răspunsuri

  1. Ce spun eu nu e minciuna. Daca pretul unui km de autostrada la noi la ses e mai mare decat la autostrada din muntii chinei, e pt furaciuni.

  2. Ce ziceti de sutele de hectare de pasuni si teren arabil distruse pentru a se extrage material pentru autostrada.Ce autorizatii au,cum sa contabilizat contavaloarea pietrisului si la cine,ce a ramas in urma lor.Chiar nu vede nimeni.Poate DNA.

  3. referitor la materialul necesar eu n-as face comentarii intrucat chiar e util si nu trebuie adus de pe luna. Pretul de cost unflat al unui km de autostrada ma deranjeaza. Cum suparare sunt in stare chinezii sa scoata preturi mai mici in muntii lor, decat noi romanii la campie. Acolo sigur nu numara Roberta, Nu au ministru dezvoltarii pe udrea , al transporturilor pe boagiu sau berceanu. Rog pensionarii sa ma ierte daca am scris roberta cu r mare. A, si inca ceva, inca nu s-a vazut vreun chinez cu tupeul lui basescu videanu si a astora de mai sus\

  4. deveanu@yahoo.com' Profu de mate spune:

    Chinezul cu tupeul celor mentionati si a multor altora de aceiasi teapa, inclusiv din judet, si-a platit de mult glontul cu care a fost executat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus