Dacian Cioloș a relansat tema reformei administrative.

S-ar putea ca lupta politică pentru câștigarea consiliilor județene să fie în zadar. Premierul Dacian Cioloș a relansat dezbaterea publică privind reforma administrativă a României. Printre variantele enumerate de șeful Guvernului se numără și înființarea de regiuni administrative create pe structura regiunilor de dezvoltare din prezent, cu menținerea la nivelul județean numai a unui oficiu prefectural  și a instituțiilor deconcentrate – județul devine o subunitate funcțională a regiunii.  In acest caz nu ar mai exista consilii județene.

„Avem multe unități administrativ-teritoriale sărace, cu populație foarte redusă, cu cheltuieli de funcționare mari, fără resurse și care nu pot oferi populației decât servicii publice de o calitate scăzută și cu costuri foarte mari. Același fenomen de fragmentare se întâlnește și la nivel regional: consiliile județene își urmăresc în general strict funcțiile și interesele lor teritoriale, sunt unități administrativ-teritoriale prea mici pentru a impulsiona decisiv dezvoltarea economică dintr-o anumită zonă”, a declarat, luni, Dacian Cioloș.

Premierul crede că ar trebui relansată dezbaterea privind regionalizarea, astfel încât să se rezolve problema fragmentării și a lipsei de coordonare la nivel inter-județean.

„Și în acest domeniu trebuie să avem o dezbatere profesionistă, obiectivă și deschisă asupra alternativelor, a avantajelor și dezavantajelor fiecăreia. Există cel puțin 3-4 alternative pe care le putem detalia și fundamenta pe baza unor date cuprinzătoare”, a declarat Dacian Cioloș.

Premierul ia în calcul următoarele variante: 

  • asocieri de drept public între mai multe județe pentru a putea dezvolta proiecte cu un impact interjudețean adevărat.
  • Regiuni administrative create pe structura regiunilor de dezvoltare din prezent și menținerea nivelului intermediar – consiliile județene: proiectul din 2013.
  • Regiuni administrative create pe structura regiunilor de dezvoltare din prezent, cu menținerea la nivelul județean numai a unui oficiu prefectural  și a instituțiilor deconcentrate.
  • Regiuni administrative mai mici (între 15-18), create prin fuziunea a 2-3 județe pe baza unor criterii precum: fluxurile inter-județene economice și de forță de muncă, conexiuni de transport, populație și suprafața, afinități culturale și istorice, existența unor orașe care pot funcționa ca poli de creștere economică și care pot avea un efect benefic (de antrenare) asupra întregii regiuni.

Un răspuns

  1. Foarte corect.Aceasta structura nu se justifica.Cu ce ajuta cetateanul.Serviciile tehnice sa treaca la municipalitate si deconcentrate.De legalitate se ocupa prefectura.Pina nu de mult CJ afost doar o structura supracomisionara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus