Pe această porțiune de drum trec zilnic între 5.000 și 7.000 de autovehicule, fiind considerată cea mai aglomerată arteră rutieră județeană din România

 

Drumul Județean 687, sectorul Sântuhalm – Hunedoara, a fost reabilitat și modernizat în perioada 2007 – 2008, cu fonduri de la Consiliul Județean, dar doar până la intrarea efectivă în municipiul Hunedoara.

Lucrările au costat aproximativ 18,4 milioane de lei. La vremea respectivă acestei șosele i se spunea „mica autostradă”.

Nici nu s-a „așezat” bine asfaltul că drumul a fost spart pe sensul de mers Hunedoara – Sântuhalm. Aproape întreaga lungime a sectorului de drum modernizat a fost afectată atunci de lucrările de introducere a canalului colector al municipiului Hunedoara. Drumul nu a mai fost adus la forma inițială, lucrările ulterioare fiind făcute cam „din topor”.

Vremea a trecut, asfaltul s-a stricat și uneori a fost cârpit. Mai mult, pentru partea de drum ce este în administrarea Primăriei Hunedoara s-au obținut fonduri europene, dar și în acest caz lucrările nu au ieșit „ca la carte”, deși s-au mai cheltuit 10 milioane de lei, chiar în preajma campaniei electorale din anul 2016. Pentru că a beneficiat de fonduri europene în ultimii 5 ani, porțiunea de șosea nu a mai putut fi introdusă în nicio solicitare pentru bani europeni. Prin urmare, a rămas în grija Consiliului Județean.

An de an, drumul se degradează, normal, dacă punem la socoteală faptul că zilnic pe această porțiune de șosea trec între 5.000 și 7.000 de autovehicule. Gropile s-au înmulțit și odată cu ele și reclamațiile îndreptățite ale șoferilor. Zilele acestea a început plombarea gropilor din asfalt, trasarea marcajelor longitudinale etc.

Administratorul public al județului, Costel Avram, a declarat pentru Hunedoara Liberă că în luna mai va fi turnat covor asfaltic pe toată banda de mers distrusă odată cu lucrările de introducere a canalului colector al municipiului Hunedoara:

„Va fi refăcută toată acea porțiune, vom turna covor asfaltic. Vorbim de cea mai aglomerată șosea din județ care leagă cele două municipii mari ale județului”, a spus Avram.

Un răspuns

  1. dragamircea@yahoo.com' Draga Mircea spune:

    Binevenit articol! 🙂 Vorbind despre trecut, aș fi făcut referire și la camioanele grele care au transportat munți de zgură pentru autostradă. Aș fi amintit și despre uitata hotărâre de consiliu județean care ne promitea troleibuze Deva-Hunedoara. Să nu uităm rolul de bulevard principal al la fel de uitatei conurbații și cel de arteră turistică. Pentru viitor, o propunere: amenajarea ieșirii din Cristur spre Bârcea în mod similar cu cea de la Pestiș, pentru evitarea accidentelor. Noile obiective de investiții de pe traseu vor fi un factor care va aglomera și mai mult circulația.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus