În cauză, poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracţiunii de  înşelăciune şi efectuează cercetări în vederea identificării autorului şi a recuperării prejudiciului.

În data de 08.03.2017, în jurul orei 18:30, la sediul Poliţiei Oraşului Petrila s-a prezentat o femeie în vârstă de 42 de ani, din Petrila, care a reclamat faptul că în jurul orei 11:30, a fost apelată pe telefonul fix de o persoană necunoscută, care s-a recomandat a fi reprezentant al unei companii de telefonie, şi care i-a comunicat că este câştigătoarea unui premiu în valoare  de 3.000 de euro şi a unei tablete în valoare de 900 de lei.

Pentru a intra în posesia premiului, femeii i s-a solicitat să se deplaseze la sediul unei unităţi bancare şi să vireze 1.900 de lei, prin intermediul unui serviciu de transfer, în contul unei persoane indicate de apelant.

Ulterior, femeii  i s-a comunicat că a fost o greșeala şi că, de fapt, ar fi  câștigat 10.000 de euro, dar, pentru a primi suma respectivă, trebuie să mai achite 2.800 de lei. Partea vătămată a transferat suma solicitată, iar după ce a comunicat  codul de transfer, i s-a spus să aştepte acasă primirea „premiului”. După un timp, femeia a apelat numărul de telefon de la care fusese contactată, însă postul telefonic era inactiv, moment în care şi-a dat seama că a fost înşelată.

         Pentru prevenirea acestui gen de infracţiuni, poliţiştii vă recomandă insistent să:

  • nu luaţi în considerare eventualele mesaje în care sunteţi desemnat câştigător, fără temei, al unui concurs cu premii organizat de o firmă, de regulă, de renume şi cu o puternică reputaţie;
  • nu trimiteţi date personale sau copii ale actelor de identitate, cărţi credit/debit, etc. pe mail/fax;
  • nu acceptaţi în nici un caz să trimiteţi persoanelor necunoscute bani în avans pentru aducerea unui autoturism sau pentru intrarea în posesia unui “premiu” la un concurs la care aţi fost „desemnat câştigător” ;
  • nu furnizaţi date confidenţiale prin telefon dacă apelul provine de la un număr ascuns sau un număr de mobil pe care nu-l cunoaşteţi; niciodată o societate serioasă nu va solicita astfel de informaţii;
  • adresaţi-vă celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apelaţi numărul unic de urgenţă 112 ori de câte ori aveţi suspiciuni cu privire la faptul că aţi putea fi următoarea victimă a unei infracţiuni de înşelăciune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus