Deși trebuia finalizat de aproape jumătate de an, inventarul investițiilor făcute de Consiliul Județean Hunedoara în ultimii 10 ani nu este gata nici acum.

În urma unui control al Curții de Conturi din luna mai a anului 2015, Consiliul Județean Hunedoara a fost sesizat cu privire la lipsa inventarului investițiilor finanțate în ultimii 10 ani. La acea vreme, vicepreședintele cu atribuții de președinte, Dorin Gligor, a emis o dispoziție prin care a dispus constituirea unei comisii care să realizeze acest inventar în 45 de zile.

Deși trebuia finalizat în luna iulie a anului trecut, inventarul care ar trebui să oglindească realitatea în ceea ce privește modul în care au fost cheltuite fondurile publice în acest domeniu, întârzie să apară.

Inventarul de care „Moloț și descendenții lui s-au ferit”

În intervențiile publice recente ale actualului președinte al CJ Hunedoara, Adrian David, acesta susține că vicepreședintele Dorin Gligor este coordonatorul comisiei care se ocupă de inventariere. Gligor susține însă că, în realitate, singura persoană care are obligația de a se asigura că prevederile dispoziției din iunie 2015 sunt respectate este ordonatorul principal de credite, adică președintele David.

„E o temă de care domnul Moloț și descendenții lui s-au ferit foarte mult. Mi se pare aberant să aflu din afara instituției că am un atribut de acest gen. Nu există termenul de coordonator. Există ordonatorul de credite, care are în atribuție să se asigure că este dusă la îndeplinire. Asta se face printr-o dispoziție pe care eu, la momentul respectiv am dat-o. Eu nu am cunoștință de niciun efort ulterior de a se duce la îndeplinirea dispoziția respectivă, de nicio dispoziție prin care s-au numit coordonatori…

E extrem de clar: mi s-a semnalat faptul că nu avem inventar din afara instituției, de la Curtea de Conturi, m-am conformat, am numit o comisie, i-am dat tema în baza Legii. Cum poți să-ți propui ce investiții faci în viitor dacă nu faci inventarul la care te obligă legea?! Chestiunea asta cu coordonatorul sună ceva de genul: Sunați la Consiliul Județean Brăila în legătura cu inventarierea de la Hunedoara! Mai avem mult de lucru în instituția asta pentru a ajunge la transparență, la eficiență, la lucrul bine făcut”, a declarat pentru Hunedoara Liberă Dorin Gligor.

Adrian David susține că inventarul va fi gata pe 5 februarie

Președintele CJ Hunedoara, Adrian David, admite că inventarul este în întârziere, dar subliniază că volumul de lucru este foarte mare. Cu toate acestea, șeful administrației județene dă asigurări că inventarul se află în lucru și că acesta va fi finalizat la începutul lunii februarie, chiar dacă instituția pe care o conduce a contestat Raportul Curții de Conturi (contestația nu se referă la aspectul legat de lipsa inventarului, n. red.)

„Nu știam că dispoziția dată în iunie avea un termen pentru ducerea la îndeplinirea a obiectivelor. Termenul este, evident, depășit. E clar că în 45 de zile, din punct de vedere tehnic, nu puteau să îl realizeze. Partea bună este că se lucrează și că inventarul va fi finalizat în două săptămâni, pe 5 februarie. Până în prezent au fost inventariate 51 de investiții ale administrației județene și se lucrează la inventarierea investițiilor făcute de instituțiile subordonate”, a declarat pentru Hunedoara Liberă Adrian David.

Ce va stabili inventarul făcut la CJ Hunedoara

Potrivit dispoziției din vara anului 2015, pentru fiecare obiectiv în parte, după constatarea realităţilor din teren, inventarul va duce la crearea unei baze de date care va cuprinde ca principale informaţii: data începerii lucrărilor, data finalizării lucrărilor conform contractului de execuţie, valoarea iniţială a lucrărilor conform contractului de execuţie, valoarea actualizată a lucrărilor la data inventarierii, valoarea decontată a lucrărilor, procentul de realizare a lucrărilor pe faze de execuţie, numărul şi data autorizaţiei de construire valabile la data inventarierii şi situaţia privind investiţiile în curs de execuţie sistate, abandonate sau conservate.

Portofoliul de investiţii inventariate cuprinde o gamă foarte largă de obiective începând cu modernizări de drumuri judeţene şi terminând cu lucrări la staţii de epurare, spitale şi case de cultură.

2 răspunsuri

  1. DAVID nu poate finaliza inventarul deoarece VETUTA se supara si-l paraste la MOLOT.
    Si nu se face sa-l superi pe BOSS…..

  2. nnnelugabor@yahoo.com' lista lui molot spune:

    intrebarea corecta care trebuie sa primeasca raspuns catre cetateni, presa, organe de control etc este: CINE si CUM a primit banii de la molot ca sa faca aceste investitii? molot nu a putut directiona banii singur, CINE au fost si sunt oamenii lui apropiati care l-au ajutat sa directioneze banii judetului catre ????? e clar ca oamenii adusi de el si pusi in functii tot de el, toti au contribuit la dirijarea banilor, sa se publice lista linvestitiilor si lista celor care au lucrat in cardasie cu molot. la televiziunea lui molot vorbea despre investitiile judetului de parca erau a lui personale, a inceput sa creada ca banii judetului sunt chiar al lui , numai ca nu erau banii lui molot erau si sunt banii oamenilor din judetul hunedoara. unul dintre cei care au primit banii e dat in urmarire generala, altii sunt anchetati penal, altii urmeaza, asta e istoria banilor publici a judetului hunedoara saracit de molot si ai lui, judetul e si asa destul de sarac, macar sa stim cine a ajutat la saracire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus