Consiliul Județean Hunedoara, Primăria Deva și Primăria Hunedoara „au spart” din 2012 până în prezent peste 30 de miliarde de lei vechi pe servicii de publicitate media

Instituțiile publice din administrația județeană și locală se dovedesc a fi destul de zgârcite atunci când vine vorba de finanțarea proiectelor propuse de organizațiile neguvernamentale, cluburile sportive sau asociațiile profesionale. Cu toate acestea, când se pune problema finanțării serviciilor de publicitate MEDIA, Consiliul Județean și primăriile din Deva și Hunedoara manifestă o generozitate remarcabilă. Din răspunsurile oficiale formulate de cele trei instituții, reiese faptul că Mircea Moloț, Petru Mărginean și Viorel Arion au alocat din 2012 încoace pe piața media din județ peste 1 MILION de dolari.

Primăria Deva, campioană pe ramură

Primăria Deva ocupă de departe prima poziție în topul instituțiilor care nu se zgârcesc să-și asigure o imagine cât mai bună folosind ziarele și televiziunile locale. Potrivit răspunsului formulat de administrația deveană (nr. 8.917/11/2014), Primăria condusă de Petru Mărginean a alocat în ultimii 2 ani nici mai mult, nici mai puțin de 1.536.000 lei. Astfel, în 2013 administrația a alocat 936.000 de lei pentru publicitate și relații cu mass-media, iar fondurile au fost gestionate de patru societăți comerciale. În anul 2014, suma alocată de Primăria Municipiului Deva pentru aceste servicii a scăzut, însă nu cu foarte mult. De altfel, și numărul societăților care au beneficiat de aceste fonduri a scăzut la jumătate. Cele 600.000 de lei alocate în 2014 au fost gestionate de două firme.

CJ: un singur contract, dar consistent

Potrivit răspunsurilor oficiale furnizate de Consiliul Județean Hunedoara, serviciile de publicitate media au fost plătite corespunzător de conducerea instituției care a încheiat un singur contract cadru în 2011, aflat în derulare. Sumele alocate de la 1 ianuarie 2012 până în prezent de instituția condusă de Mircea Moloț se apropie de valoarea de 1.300.000 lei, fără TVA.

După buget, după posibilități

Ceva mai modestă, Primăria Municipiului Hunedoara a alocat pentru propria imagine aproximativ 400.000 de lei în 2013 și 2014. Chiar dacă suma alocată publicității media este mai mică la Hunedoara, instituția condusă de Viorel Arion s-a dovedit a fi extrem de interesată de presa scrisă. Astfel, după ce a fost instalat în funcție, primarul Viorel Arion a contractat abonamente la o publicație locală de 20 de exemplare zilnic.

Ce înseamnă azi un milion de dolari?

Adunate, sumele alocate mediei locale ajung la 3.200.000 lei, adică aproape 1 milion de dolari. E mult, puțin? Cert este că acești bani puteau fi folosiți cu încredere pentru proiecte de dezvoltare locală. O parte din promisiunile electorale făcute de cei trei șefi de instituții publice în campania electorală din mai 2012, puteau fi finanțate din aceste sume. Rezolvarea problemelor legate de prezența câinilor fără stăpâni pe străzi în tot județul, înființarea de centre sociale sau asfaltarea unor drumuri județene ar fi putut fi finanțate din aceste sume. La Hunedoara, suma alocată publicității media este echivalentă cu subvenția anuală acordată SC ECOSID SRL. De asemenea, amenajarea parcurilor și a spațiilor verzi, sprijinul pentru activitățile culturale, pentru școli sau amenajarea spațiilor comerciale în Hunedoara și amenajarea pistelor pentru bicicliști la Deva sunt doar câteva din promisiunile neonorate încă ale aleșilor noștri care ar fi putut fi mai generoși cu proiectele destinate oamenilor, nu imaginii personale.

De menționat este și faptul că toți cei trei politicieni dețin prin membri ai familiilor posturi de televiziune și publicații locale.

4 răspunsuri

  1. Nu mă pricep eu prea bine la politică, nu-mi place nici ce se întâmplă în România, dar acest fenomen al clasei politice numit “hotie” sincer nu-mi place. Bun…s – a furat, s – a mințit dar întrebarea mea este: pana când? Cum văd ei pe viitor acest oraș, oraș care se transformă ușor, ușor într-un sătuc? Au toți copii…ce le vor spune acestora peste 10-20 ani?…v-am asigurat un viitor dragii mei, dar noua ce ne-au asigurat? Nu văd nici o schimbare în bine dar sper sa n-am dreptate și sa-mi fie rușine de cele scrise aici. S-au făcut supermarketuri, sigur se vor mai construi altele dar de ce nu se dezvoltă și industria? De ce la Sebeș care e la doar 60 km distanta de noi se poate și aici NU.Toti acei investitori au trecut din vest mai întâi pe aici, de ce nu s-au oprit?…nu le-a plăcut cetatea?…sau nu le-a plăcut cum au fost intampinati? Cine poate sa răspundă la aceste întrebări?

  2. Deva ingropata de incompetenta si hotie. Din oras admirat in toata tara a devenit un oras mort in care tinerii nu au ce face, transportul in comun se face cu mijloace pentru marfa, invatamintul s-a aliniat dupa Petrosani si Hunedoara, investitii de finete ioc, si toate acestea datorita gunoaielor politice.

  3. Din pacate, investitorii au gasit in zona noastra doar edili infometati, care cer de 3 ori comisioanele agreate de investitori. Cel putin asa a fost la Hunedoara pe vremea lui Hada, asa se intampla si acum pe vremea lui Arion. Orasul moare incet, dar sigur…..

  4. Operatiunea se cheama “deturnare de fonduri” legala(?) sau, pe sleau, sifonare de bani !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus